ČCE SBOR BRNO I
Farní sbor Českobratrské církve evangelické v Brně I Farní sbor Českobratrské církve evangelické v Brně I
  • AKTUÁLNĚ
    • AKTUALITY ZE SBORU
    • BOHOSLUŽBY
    • ZPRÁVY ZE SBORU
    • SBOROVÝ KALENDÁŘ
    • HUDEBNÍ NEŠPORY
    • NOC KOSTELŮ
    • KONCERTY A VÝSTAVY
  • KÁZÁNÍ
  • SBOR
    • KDO JSME
    • NAŠE KOSTELY
    • LIDÉ VE SBORU
    • TÝDEN VE SBORU
    • ČASOPIS SETKÁVÁNÍ
    • HISTORIE SBORU
    • SBOROVÁ KRONIKA
  • NABÍZÍME
    • SVATBA
    • KŘEST
    • POHŘEB
  • CESTY K VÍŘE
    • KURZ ALFA
    • POZVÁNÍ NA CESTU
    • ČTEME BIBLI
    • ABECEDA VÍRY
  • ODKAZY
    • STŘEDISKO BLAŽKOV
    • DIAKONIE
    • EVANGELICKÉ ŠKOLY
      • VOŠ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ EA
      • STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA EA
      • CÍRKEVNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA FILIPKA
      • CÍRKEVNÍ ZŠ A MŠ SUDICE
    • SENIORÁT
    • ÚSTŘEDÍ ČCE
    • SKAUTI
  • KONTAKT

    Informace o sboru

    Farní sbor Českobratrské církve evangelické (ČCE) v Brně I

    Bohoslužby se konají každou neděli v 8:30 v Betlémském kostele a v 10:00 v Červeném kostele. Přes prázdniny se konají jen jedny bohoslužby v 9:00 v Červeném kostele.

    K pravidelným i mimořádným sborovým akcím v průběhu celého týdne se scházíme ve sborových místnostech fary na Opletalově ul. č. 6 v Brně.
    Budova sboru se nachází v centru Brna, naproti budově Ústavního soudu, 200m od Červeného kostela, který je známou dominantou Brna. Zastávka tramvaje „Česká“ je hned u budovy, staví zde tramvaje číslo: 3, 4, 5, 6, 9 a 12. Některé bohoslužby jsou v Betlémském kostele na Pellicově ulici na Starém Brně, v krásném prostředí pod Špilberkem.

    Potřebujete-li pomoc nebo radu, volejte 542211453, přijďte osobně na faru na Opletalově ul. č. 6 nebo využijte e-mail:

    Úřední hodiny
    V kanceláři na faře jsme od úterý do čtvrtka v době 10-12 a 14-17, ve středu do 18. Po domluvě klidně i jindy.

    Bankovní spojení
    Číslo našeho účtu: 2302755010 / 2010, Fio banka

    Členové i nečlenové sboru, kteří by chtěli uhradit svůj příspěvek (salár) nebo dar převodem z účtu, tak mohou učinit jednorázovým nebo trvalým příkazem, případně pomocí QR kódů. Do poznámky pro příjemce prosím napište účel příspěvku, např. Salár, Dar sboru, Jeronýmova jednota apod., případně, pokud to není zřejmé z názvu účtu, i Vaše jméno. Jako variabilní číslo můžete uvést své rodné číslo, abychom vám mohli na konci roku vystavit potvrzení o výši darů pro Vaše daňové přiznání. Za všechny vaše dary a příspěvky děkujeme.

    Kontaktní informace

    Farní sbor ČCE v Brně I
    IČO: 49467964
    DIČ: CZ49467964

    Opletalova 6
    602 00 Brno

    +420 542211453

    https://cervenykostel.cz


    Pastorační pracovník:
    Kuba Marek, tel.: +420 542 211 453

    Faráři sboru:
    Ondřej Macek, tel: +420 739 244 754
    Iva Květonová, tel: +420 734 857 003


    Poznámka: Potřebujete-li informace o koncertech v kostele, obracejte se přímo na pořadatele daného koncertu. Faráři tyto informace nemají. Děkujeme za pochopení.


  • LIVE

Kázání

ČCE sbor Brno IKázáníMatouš 11,2-7

Matouš 11,2-7

8. 12. 2008

Matouš ,11,2-7
Jan zavolal dva učedníky a nařídil jim: “Vraťte s k Ježíši. Chci, abyste se ho zeptali: ‘Jsi ten Mesiáš? Jsi ten, který má přijít?’ Požádejte ho, ať vám řekne, kdo je.”

    Matouš ,11,2-7
    Jan zavolal dva učedníky a nařídil jim: “Vraťte s k Ježíši. Chci, abyste se ho zeptali: ‘Jsi ten Mesiáš? Jsi ten, který má přijít?’ Požádejte ho, ať vám řekne, kdo je.”


    Řekněte mi, zdá se vám Janův dotaz pochopitelný?
    Jan byl mužem Slova. Celý svůj život trávil studiem Písma v ústraní. Denně meditoval nad zákonem, nad proroky a žalmy.
    Hladina mesiášského očekávání byla tehdy v době Janova i Ježíšova vystoupení vysoká, podobně jako třeba v době husitství: S Mesiášem přijde Boží království, náprava všech věcí bude zřejmá. Hospodin přichází nově a přináší skutečný život, který zasahuje člověka zcela hmatatelně (v. 5.6). Všeobecné očekávání spočívalo především v tom, že Mesiáš udělá něco s okupací země Římany.V prorokově textu nacházíme několik důležitých motivů: proměna pouště, příchod Hospodina, uzdravení potřebných
    Ale příchodem Ježíše z Nazaretu však nedošlo k žádnému viditelnému zlomu, k ničemu mimořádnému. Zlom očekával i Jan Křtitel – ten však sedí ve vězení krále Heroda, který dál svévolně vládne! Jistě si musel říkat, proč je stále ještě ve vězení, proč ho Ježíš neosvobodil. Vždyť přece Izaiáš prorokoval, že Mesiáš, až přijde, osvobodí zajaté. Neměl by být Jan prvním, koho by měl osvobodit?
    Vždyť Jan žil po léta s jistou vizí o Božím království. A den za dnem po něm toužil. Všechno, co tento zbožný muž chtěl, bylo vidět naplněné Boží zaslíbení.
    Pro Jana to znamenalo vidět, že Boží jméno je na zemi pomstěné a že je ustanovena Jeho spravedlnost. Když přišel Ježíš, v němž Jan poznal Mesiáše,očekával, že uvidí, jak přikládá sekeru ke kořeni veškeré špatnosti, jak strhává každou pyšnou věc, která se na něm uráží. Očekával, že uvidí, jak hříšní hynou jako plevy, podťati a páleni v neuhasitelném ohni.
    Přesto se teď, kdy přišel den Mesiáše, žádná z těch věcí nestala. To, co Jan očekával, že uvidí – po čem toužil po celý svůj život – se zkrátka nepřihodilo.
    Jan byl Ježíšovým vystoupením zmaten. Skutky, které Kristus činil, prostě nebyly to, co Jan prorokoval, že přijde. Janova proroctví zopakovala to, co říkali mnozí starozákonní proroci: že Mesiáš zjeví svou sílu ohněm a očišťováním. Podle Jana Kristus přicházel, aby pomstil všechnu hříšnost.
    Tohle byla vize, kterou měl Jan o přicházejícím Mesiáši. A zástupům v Izraeli říkal: “Ten, který přichází po mně…On vás bude křtít Duchem Svatým a ohněm. Jeho věječka je již v jeho ruce a on vyčistí svůj mlat. Svou pšenici shromáždí do obilnice, ale plevy bude pálit neuhasitelným ohněm”
    Ale tohle vůbec neodpovídalo tomu, co Jan o Ježíši slyšel: Slepí vidí, chromí chodí, malomocní jsou očišťováni, hluší slyší, mrtví jsou kříšeni a chudým se káže evangelium”
    Víra Jana Křtitele je ve svém zápase s pochybnostmi – stejně jako naše víra- odkázána na zvěstování poslů, kteří viděli a slyšeli. … Ježíš zval do Božího království ještě jinak, než Jan Křtitel. Nechtěl, aby z něj lidi měli strach, ale aby po něm toužili. Aby vnímali Boží blízkost a měli z ní radost – a aby se z té touhy a z té radosti chtěli změnit. Protože do toho království lásky bude moci vejít jen to, co se lásce nepříčí.

    Je Ježíš Mesiáš? To je otázka, se kterou zápasili lidé ve všech dobách, i věřící lidé.
    Na tu otázku musí každý odpovědět vždycky znovu a vždycky osobně. I nám odpověď komplikují různé věci. Jak se vyrovnat s rozkolem v křesťanství, komplikovanou teologií, dvěma světovými válkami a mlčením Boha v Osvětimi, v Majdanku či komunistických lágrech?.Příchodem Ježíše z Nazaretu, vystoupení nazaretského kazatele skutečně k žádnému velkému zlomu nedošlo. Ani v člověku, natož v lidstvu. A přece podle prorokova slova Boží blízkost způsobí, že suchá poušť se promění v plodnou rovinu Šaronu či v zelenající se Libanon okrášlený mohutnými cedry. To jsou obrazy ještě nádhernější proměny člověka. Hospodinova spása odstraní veškeré tělesné neduhy: toto vnější uzdravení je pak projevem ještě hlubšího vnitřního osvobození. Takto osvobozený člověk může kráčet na Sión, místo Boží přítomnosti
    Kde je ta ohlašovaná nádhera? Kde je ta ohlašovaná proměna?
    A přesto právě toho neúspěšného kazatele z Nazaretu jeho učedníci vyznali jako mesiáše. Přesto v něm viděli naplnění Božích zaslíbení.
    Vyznat: Ježíš je mesiáš znamená přidat se na stranu muže, narozeného z ženy, který seděl unaveně u studny a prosil o doušek vody, neměl stálé bydliště, žádnou dobrou adresu. Vyznat: Ježíš je mesiáš znamená spojit svůj život a všechnu svou naději s tím mužem, jehož mlýny politické a církevní moci semlely ve věku třiatřiceti let.
    Mě osobně ta otázka Jana Křtitele: Jsi ten, který má přijít nebo máme čekat jiného?, mě osobně ta otázka nepřijde zvláštní. Ježíš skutečně nenaplnil dávná zaslíbení. S jeho příchodem žádný velkolepý zlom nenastal. Život v jeho stopách nepřináší výhody. Není zárukou, že všechno posléze dobře dopadne – se mnou, s církví, s naší civilizací, s lidstvem vůbec
    Rozpoznat v Ježíši z Nazaretu Mesiáše to je výsostné rozhodnutí víry. Rozhodnutí odvážné, ba riskantní – přesto rozhodnutí, které do šera kolem nás i v nás vnáší světlo. Světlo naděje a života.
    Ke komu bychom šli? Ty máš slova věčného života, odpověděl kdysi Petr na Ježíšův dotaz, zda i jeho učedníci od něho chtějí odejít – když tak mnozí učinili.
    Ke komu bychom šli – respektive: koho jiného bychom čekali a koho jiného vyhlíželi? V kom bychom složili svou naději? Ty máš slova věčného života. Ty jsi ten o kterém mluvili proroci. Jsi mesiáš…. s tímto vyznáním chceme jít i letošním adventem.

    O. Tydlitátová

    Lepší než štamprlička

    Nejen matky mají svá těhotenství

    Bohoslužby

    Zprávy ze sboru

    Naše kostely

    Dobrý rok 2024 přeje
    Farní sbor ČCE v Brně I

    Bohoslužby a sociální sítě

    Bohoslužby se konají každou neděli v 8:30 v Betlémském kostele a v 10:00 v Červeném kostele. Přes prázdniny se konají jen jedny bohoslužby v 9:00 v Červeném kostele.

    Sociální sítě

    O našem sboru

    • O nás
    • Naše kostely
    • Lidé ve sboru
    • Týden ve sboru
    • Historie sboru
    • Archiv bohoslužeb
    • Kontakt

    Další odkazy

    • Kurz Alfa / Beta
    • Středisko Blažkov
    • Koncerty a výstavy
    • GDPR
    • Dotace
    • Výroční zprávy

    Kontaktní informace

    Farní sbor ČCE v Brně I

    Opletalova 6
    602 00 Brno

    +420 542211453

    https://cervenykostel.cz

    © 2005 - 2023 Českobratrská církev evangelická, sbor Brno I.
    Připomínky ke stránkám pište na