Rozhovor s Joan De Vee Dixon
Milá Joan, díky Tvé ochotě posloužit našemu evangelickému sboru svou hrou, projevenou loni v červenci, kdy jsi vystupovala na festivalu Americké jaro, dnes víš o kostele J. A. Komenského a našem sboru možná víc než leckterý brněnský obyvatel. Co Tě přimělo účastnit se tohoto festivalu, organizovaného Mezinárodní společností Antonína Dvořáka?
Narodila jsem se ve státě Iowa, zhruba uprostřed Spojených států. Vyrůstala jsem na farmě a dobře si pamatuji návštěvy vesnice Spillville, když jsem byla malá. Tato vesnice má pouhých 375 obyvatel a jenom jeden kostel (katolický), ale je dobře známa tím, že tam v roce 1893 strávil léto Dvořák. Místní obyvatelé mají stále rádi hudbu a pořádají festivaly. Seznámila jsem se zde s organizací Czech Heritage Partnership (Partnerství českého dědictví), kde jsem byla představena slavnému českému pianistovi Radoslavu Kvapilovi. Díky tomuto spojení mne potom pan Kvapil požádal, abych vystoupila na American Spring Festival (Americkém jarním ferstivalu).
Pokračovat ve čtení
Vyznání Petera Cingeĺa – zpěváka, který v opeře Kristův dotyk ztvárnil postavu Ježíše.
Tato opera je mým druhým projektem který dělám s panem Kubičkou. První dílo byla opera Martin Luther. Byl jsem nadšený a hned jsem poprosil pana skladatele, že by mi bylo ctí, kdybych mohl ještě někdy participovat v jeho dílech. Odpověď přišla v podobě nabídky obsazení v další opeře - Kristův dotyk. Myšlenka přiblížení osobnosti Ježíše Krista současnému posluchači je pro celý kolektiv souboru nelehká výzva.
Osobně se musím přiznat, že do děje opery v podobě pašijové hry jsem se nechal opravdu vtáhnout a vlastně jsem si ani nestačil uvědomit, že tento děj prožíváme všichni společně. Ale aby jsem se vrátil k otázce. Opera jako celek je pro mě osobně skutečný dotyk Krista a jsem přesvědčený, že i pro celý náš kolektiv.
Pokračovat ve čtení
Fotografie a program z opery Kristův dotyk
Opera Kristův dotyk
Účinkují:
Peter Cingeĺ - Ježíš
Eva Hornyáková - Marie
Nao Higano - Nao
Anima Cantanda
Milan Vonderka - housle
Jan Pospíšil - violoncello
Rajmund Kákoni - akordeon
Bratislavští komorní sólisté
dirigent: Andrián Kokoš
Záštitu převzali senátor Ing. Rostislav Slavotínek a ředitel Slovenského institutu v Praze Mgr. Igor Otčenáš.
Dobrovolné vstupné bude věnováno středisku Diakonie ČCE Betlém.
Projekt podporuje Ministerstvo kultury ČR, Jihomoravský kraj, Statutární město Brno a Slovenský institut v Praze
Informační leták ve formátu pdf si můžete stáhnoutzde (cca 700 KB).
Pokračovat ve čtení